Monday, August 30, 2010

Pondan penghuni Bandar Warisan

Penulis tertanya-tanya dimanakah penguatkuasa Jabatan Agama Islam Perak, Pondan-pondan berleluasa menjalankan aktiviti-aktiviti mencari pelanggan dimalam hari ditaman tasik dan di kampung Maharajalela. Yang mana Penulis (RTM) dimaklumkan aktiviti-aktiviti ini sudah menjadi satu warisan sejarah Taman Tasik Taiping selama 30 tahun yang lalu hingga sekarang.

Jabatan Agama sedia maklum nabi tidak mengaku umat... kalau sesiapa yang melanggar larangan ALLAH s.w.t. yang membuat perkara-perkara mungkar ini.

(RTM) Sarankan Jabatan Agama Islam mintaklah bantuan Polis Diraja Malaysia yang ada juga diperuntukkan kuasa undang-undang dalam kes ini dan juga Majlis Perbandaran Taiping yang ada peruntukkan undang-undang Akta Taman, tidak kurang juga Jabatan Agama islam mempunyai bidang kuasa yang meluas seperti seksyen lelaki yang menyerupai wanita dan juga seksyen menggalakkan maksiat, disamping itu juga Rela boleh dibayar elaun bagi tujuan ini, daripada membayar elaun kepada sukarelawan penguatkuasa Agama yang tidak melakukan tugasan dengan cemerlang.

Pihak Majlis Perbandaran Taiping juga diminta menamakan semula nama kampung Maharajalela kepada kampung birch seperti asal, yang mana Maharajalela adalah satu catitan sejarah Negeri Perak yang tidak perlu dicemari oleh sesiapa.

yang (RTM) dapat katakan disini.... kalau nama kampung maharajalela tu dikekalkan maka, bertambah maharajalela la lelaki yang menyerupai wanita ni.... ni makin memburukkan nama bandar warisan... www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment