Saturday, August 28, 2010

Syabas MAIS

Syabas kerana bertindak segera dan memendang serius isu yang merupakan kali kedua dinegeri selangor, kali pertama pada ogos 2008 EXCO Selangor, Dr. Xavier Jaya Kumar berucap dalam satu majlis berbuka puasa didewan utama masjid taman Sri Andalas sehingga menimbulkan perasaan kurang senang dikalangan umat islam.

Baru-baru ini pada 22 Ogos 2010, Ahli Parlimen Serdang menyampaikan sumbangan dan tazkirah diruang solat surau Al-Huda, Kajang Sentral. Kenapa selepas 53 tahun negara merdeka, baru timbul perkara-perkara begini dengan jelas bertentangan, yang mahukan kesucian surau dan masjid diperlihara oleh umat islam tetapi direstui dan dicemari oleh orang bukan islam???

Masjid dan surau adalah medium untuk kita orang islam menyampaikan "dakwah". Kalau hendak tazkirah pun, AJK surau boleh gunakan ruang luar surau atau dewan orang ramai ataupun tempat yang lebih sesuai bagi tujuan tersebut.

(RTM)ingin sarankan kepada AJK surau tersebut dimasa hadapan hendaklah menjunjung Titah Perintah Sultan Selangor yang mentitahkan supaya masjid dan surau tidak dicemari oleh aktiviti-aktiviti yang boleh memudaratkan institusi agama islam dan masyarakat keseluruhan. www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment